Influencer marketing je forma marketingu, v rámci které je komunikace vedena především skrze vlivné osobnosti ‑ v dnešní době primárně na sociálních sítích. Tyto vlivné osobnosti, neboli influenceři, mají velmi často na svých sociálních sítích obrovské základny fanoušků, kteří je zde sledují, neboť je jejich tvorba baví a influenceři je zde inspirují. Influenceři umí se svými fanoušky skvěle komunikovat - nejdůležitější je zde autenticita a důvěryhodnost komunikace.
V současné době je influencer marketing považován za jeden z nejefektivnějších marketingových komunikačních nástrojů pro rozšíření povědomí o značce a produktu, rozšíření fanouškovské základny na sociálních sítích, ale také pro samotný prodej produktů, případně získání jiných konverzí (stažení aplikace, registrace atd.). Velmi důležitá je zde kreativa kampaně, použité mechaniky komunikace v rámci sociálních sítích i mimo ně, správný výběr influencerů a v neposlední řadě nastavení cílů ‑ měřitelných i neměřitelných, kterých má kampaň dosáhnout.
Influenceři se rozdělují do několika skupin dle jejich zaměření a tvorby (např.: móda, lifestyle, vtipný obsah, hraní her, vlogy, maternity atd.), cílové skupiny (věk a pohlaví) - pro kterou obsah tvoří, respektive kterou oslovují svým obsahem, a platforem (sociálních sítí), na kterých svůj obsah publikují. Skrze influencery umíme zacílit, respektive velmi efektivně oslovit, jak mladší cílovou skupinu (13 až 17 let), millennials (18 až 24 let), tak i starší publikum (25+), která na sociálních sítích tráví čím dál více času.
Chcete se o influencer marketingu dozvědět ještě více?